Sizi Ağlatacak 8 Türkçe Şarkı, aşk, baba sevgisi, anne sevgisi, asker, çocukluk özlemi - Mehmet Kekeç

Sizi Ağlatacak 8 Türkçe Şarkı, aşk, baba sevgisi, anne sevgisi, asker, çocukluk özlemi

Sizi Ağlatacak 8 Türkçe Şarkı





1) Ezginin Günlüğü -Yan kalbim
Aşk acısı çekenler için




Sözleri:
Gözlerim doluyor aman sen neredesin
Ellerim donuyor aman sen neredesin
Yan kalbim yan külden adam olur san
Yan kalbim yan kaçamazsın sevdadan
Seni diye tuttum kedimi, dizlerime yatırdım
Seve seve tüylerini, uykulara götürdüm
Çekmecemde resmin vardı, baka baka bitirdim
Gözlerimde sana güller, papatyalar getirdim
Yan kalbim yan külden adam olur san
Yan kalbim yan kaçamazsın sevdadan
Gözlerim dalıyor aman sen neredesin
Herkes geliyor aman sen neredesin




2) Fatih Kısaparmak - Bu adam benim babam
Baba özlemi çekenler için



Sözleri:

Bu adam benim babam
Sekiz köşe kasketiyle
Omuzunda sekosuyla hey!
Cebinde yok parası
Bafra'dır cigarası
Yüreğindedir yarası
Altı çocuk büyütmüş
Bir işçi maaşıyla
Bu adam benim babam hey!

Ağlama benim babam
Ağlama naçar babam
Kara gün geçer babam hey!
Bir kapıyı kapayan
Gene açar babam
Ağlama benim babam hey!
Ağlama mazlum babam
Ağlama naçar babam
Kara gün geçer babam hey!
Bir kapıyı kapayan
Gene açar babam
Allah büyük babam hey!

Bu adam benim babam
Derdi dağlardan büyük
Çaresiz (biçare) , beli bükük hey!
Bir gün olsun gülmemiş
Rahat nedir bilmemiş
Gözyaşını silmemiş
Bir lokma ekmek için
Kimseye eğilmemiş
Bu adam benim babam hey!

Benim babam mert adamdı
Mangal gibi yüreği
Yufka gibi kalbi vardı
Hayatım boyunca o'na özendim
Fedakardı
Bir dikili ağacı olmadı belki
Ama kendisi
Onuruyla yaşayan koskoca bir çınardı
Üstümdeki kol kanat
Sırtımı yasladığım dağ gibiydi
Ben babamın oğluyum
Tepeden tırnağa Anadolu'yum...


3)  Güliz Ayla - Bahsetmem lazım
Aşk acısı çekenler için

Sözleri:

Saçlarından gözlerinden
Bende iyi duran sözlerinden
Senden benden bahsetmem lazım
Kim varsa umudunu kaybeden
Seni kaybetmekle yüzleştim dün gece restleştim korkusuyla
Ne tuhaf şey ki düşüncesi dahi yetti mahvolmama
Hey gidi ben sana ne oldu öyle ki emindin aşksızlıktan
Yalnızlık fihriste eski sevgili muhafsın mutsuzluktan
Saçlarından gözlerinden
Bende iyi duran sözlerinden
Senden benden bahsetmem lazım
Kim varsa umudunu kaybeden
Saçlarından gözlerinden
Bende iyi duran sözlerinden
Senden benden bahsetmem lazım
Kim varsa umudunu kaybeden
Tanışığız bi' yerlerden benzerliğimiz aynıyla kavgalı olmaktan
Ne güzel zamanlama tesadüf mü? sanmam muhafsın mutsuzluktan
Saçlarından gözlerinden
Bende iyi duran sözlerinden
Senden benden bahsetmem lazım
Kim varsa umudunu kaybeden
Saçlarından gözlerinden
Bende iyi duran sözlerinden
Senden benden bahsetmem lazım
Kim varsa umudunu kaybeden
Senden benden bahsetmem lazım
Kim varsa umudunu kaybeden
Aaaah
Aaaah

4) Yeni Türkü - Bana bir masal anlat baba
Baba özlemi çekenler için




Sözleri:

Bana bir masal anlat baba
İçinde tüm oyunlarım
Kurtla kuzu olsun şekerle bal
Bana bir masal anlat baba
İçinde denizle balıklar
Yağmurla kar olsun güneşle ay
Anlatırken tut elimi
Uykuya dalıp gitsem bile
Bırakip gitme sakın beni
Anlatırken tut elimi
Uykuya dalıp gitsem bile
Bırakıp gitme sakın beni
Bana bir masal anlat baba
İçinde tüm oyunlarım
Kurtla kuzu olsun şekerle bal
Bana bir masal anlat baba
İçinde denizle balıklar
Yağmurla kar olsun güneşle ay
Anlatırken tut elimi
Uykuya dalıp gitsem bile
Bırakıp gitme sakın beni
Anlatırken tut elimi
Uykuya dalıp gitsem bile
Bırakıp gitme sakın beni
Bana bir masal anlat baba
İçinde tüm sevdiklerim
İçinde İstanbul olsun


5) Mümin Sarıkaya - Ben Yoruldum Hayat
Hayata ve kadere küsenler için


Sözleri:
Ben yoruldum hayat, gelme üstüme
Diz çöktüm dünyanın namert yüzüne
Gözümden gönlümden düşen düşene
Bu öksüz başıma gözdağı verme
Gözümden gönlümden düşen düşene
Bu öksüz başıma gözdağı verme
Ben yanıldım hayat, vurma yüzüme
Yol verdim sevdanın en delisine
O yüzden ömrümden giden gidene
Şu yalnız başımı eğdirme benim
O yüzden ömrümden giden gidene
Şu yalnız başımı eğdirme benim
Ben pişmanım hayat, sorguya çekme
Dilersen infaz et, kar etmez dilime
Sözlerim ağırdır dokunur kalbe
Şu suskun ağzımı açtırma benim
Sözlerim ağırdır dokunur kalbe
Şu suskun ağzımı açtırma benim



6) Yurtseven Kardeşler - Kanka
Çocuk özlemi (geçmişi özlem) ve aşk acısı çekenler için




Sözleri:
ayrılığın adını kalbime yazdım
neden içiyorsun diye sorma
sen hiç aşık olmadınmı be kanka
neden ağlıyorsun diye sorma
boşver gitsin be

ağlıyorsun yine içiyorsun yine (2x)
ne oldu ne oldu ne oldu söyle

oldunmu oldunmu
sen hiç aşık oldunmu
bir zalim uğruna
şaçlarını yoldunmu

ne zaman dinecek gözlerimin bu yaşı (2x)
yüreğimin her yeri oldu yine bin acı

dalıyorsun yine ağlıyorsun yine

üzülme üzülme boşver üzülme
ağlıyorsun yine içiyorsun yine
üzülme üzülme boşver üzülme

ŞİİR
onu unutmak için başka birini sevmedim
onu unutmak için başkasını görmedim
ben onu unutmak için bana yaptıklarını
günlerce sayıkladım
yinede ama yinede unutamadım
ve şu an yemin ediyorum
ben bu aşkımı ondan başkasına yar etmem
nerden sevdim yarabbim
beter olsun böyle aşkı beter olsun bu sevgisi
bir daha dönmesin kendisi
hep sorardım neden
işte bu yüzden ağlarım be kanka


7) Ahmet Kaya - Ağlama Annem
Anne özlemi çekenler için



Sözleri:

(nakarat)
Beni burada arama, arama anne
Kapıda adımı, adımı sorma
(4x) saçlarına yıldız düşmüş
Koparma anne, ağlama.
Kaç zamandır yüzüm traşlı
Gözlerim şafak bekledim
Uzarken ellerim kulağım kirişte
Ölümü özledim anne…
Yaşamak isterken delice
Ah.. verebilseydim keşke
Yüreği avcunda koşan her bir anneye
Tepeden tırnağa oğula
Ve kıza kesmiş
Bir ülkeye armağan
Düşlerimle sınırsız
Diretmişliğimle genç
Şaşkınlığımla çocuk
Devrederken sırdaşıma
Usulca açıverdi yanağımda tomurcuk
Pir sultan’ı düşün anne,
Şeyh bedretinn’i
Börklüce’yi torlak kemal’i…
Insanları düşün anne
Düşün ki yüreğin sallansın,
Düşün ki o an güneşli
Güzel günlere inanan
Mutlu bir yusufcuk havalansın…
(nakarat)
Beni burada arama, arama anne
Kapıda adımı, adımı sorma
(4x) saçlarına yıldız düşmüş
Koparma anne, ağlama.
Yani benim güzel annem
Ala şafağında ülkemin
Yıldız uçurmak varken
Oturup yıldızlar içinde kendi
Buruk kanımı içtim
Ne garip duygu şu ölmek?
Öptüğüm kızlar geliyor aklıma,
Bir açıklaması vardır elbet
Giderken darağacına…
Geride, masa üstünde boynu bükük
Kaldı kağıt kalem.
Bağışla beni güzel annem
Oğul tadında bir mektup
Yazamadım diye kızma bana.
Elleri değsin istemedim
Gözleri değsin istemedim
Ağlayıp kokluyacaktın
Belki bir ömür
Taşıyacaktın koynunda.
Yaşamak ağrısı asıldı boynuma, oysa
Türkü tadında yaşamak isterdim…
Ölmek ne garip şey anne
Bayram kartlarının
Tutsaklığından aşırıp
Bayramı,
Sedef katmal bir kutu içinde, vermek
İsterdim çocukların ellerine.
Sonra, sonra benim güzel annem
Damdan düşer gibi( ), vurulmak
İsterdim bir kıza…
Gecenin kıyısında
Durmuşum, kefenin cebi yok
Koynuma yıldız doldurmuşum,
Koşun çocuklar koşun
Sabah üstüme üstüme geliyor
Kısacası güzel annem,
Bir çiçeği
Düşünürken ürpermek
Yok,
Gülmek, umudetmek, özlemek…
Ya da mektup beklemek, gözleri
Yatırıp ıraklara…
Ölmek, ne garip şey anne
Artık duvarlari
Kanatırcasına
Tırnağımla
Şaşkın umutlu şiirler
Yazamıyacağım
Mutlak bir inançla gözlerimi
Tavana çakamıyacağım,
Baba olamayacağım örneğin
Toprak olmak ne garip şey anne…
Ölmek ne garip şey anne…
Uçurumlar ki sende büyür
Dağdır ki sende göçer
Ben bayrak derim çiçek derim
Çam diplerine açmış
Kanatlarını kozalak derim
Gül yanaklı çocuğa benzer
Yinede oğlunu yitirmek kim
Bilir ne garip şey anne ..
Her kavgada ölen benim,
Bayrak tutan, çarpışan…
Her kadın toprağı
Tırnaklıyarak doğurur beni.
Özlem benim, kavga benim, aşk benim…
Bekle beni anne, bir sabah çıkagelirim
Bir sabah anne bir sabah
Acını süpürmek için
Açtığında kapını
Bir sabah anne bir sabah
Acını süpürmek için
Açtığında kapını
Adı başka, sesi başka
Nice yaşıtım koynunda çiçekler,
Çicekler içinde bir ülke getirirler…



8) Murat Başaran - Gülümse Annem
Oğlu askerde olanlar için




Sözleri:

Akşam olur hasret büyür dağ olur
Bu dağlarda kurşun atsan çığ olur
Sen oğlunu geri dönmez say annem
Ben ölünce belki vatan sağ olur

Belki dağlar duman duman savrulur
Belki sesim çığlık çığlık duyulur
Belki yavrun bir tabuta koyulur
Üzülme annem

Bir yangın ki ciğer ciğer kavrulur
Bir yangın ki kardeş kardeş vurulur
Belki kalbim bir bayrağa kan olur
Gülümse annem

Yine yağmur ince ince çiselenir
Yine toprak yaz gelince çiçeklenir
Sen beni hep rüyalarda gör annem
Gör ki kalbim bir mezarda dinlenir

Yorum Gönder

0 Yorumlar